Het
verbeteren van de rentabiliteit van de onderneming (ook not-for-profit). Er is
een duidelijke relatie met de dienstverlening ‘strategie’. De beoogde
resultaten zijn echter nog veel concreter en meetbaar. Afspraken op basis van
‘no cure no pay’ behoren tot de mogelijkheden.
Voorbeelden van dienstverlening:
- Scan rendementsperspectief (preventief onderzoek of als intake)
- Crisismanagement
- Winstverbeteringsprogramma
- Kostenreductie
- Procesverbetering:
o
inrichting en aansturing
o
administratie en administratieve organisatie
o
automatisering
o
inkoopproces
o
productieproces
o
logistiek en voorraadbeheer
o
personeelsmanagement
Typische vraagstukken waarvoor wij ingeschakeld kunnen worden:
'De laatste tijd is het steeds moeilijker om financieel goed te draaien.
Is er voldoende perspectief voor (onderdelen) van mijn bedrijf?’
‘De winst loopt terug. Welke maatregelen kan ik op korte termijn nemen om
de winstgevendheid te verbeteren?’
‘Hoe krijg ik inzicht in onze kosten en wat deze kosten veroorzaakt?’
‘Zijn er activiteiten die beter kunnen worden uitbesteed en zo ja, hoe doe
je dat?’
‘Hoe krijgen we nieuwe klanten en hoe halen we meer uit onze huidige
klanten?’
‘Wat kost onze website en wat levert het eigenlijk op?’
‘Op welke punten kan ik mijn supply chain verbeteren?’
‘Hoe vergroot ik mijn leverbetrouwbaarheid en breng ik de kosten van
transport en distributie omlaag?’
‘Is mijn (financiële) informatie betrouwbaar en kan ik hierop steunen?’
‘Hoe gezond is mijn onderneming?’